Buttony i userbary:
|
Mario Kart Double Dash
- Tytu?: Mario Kart: Double Dash!!
- Producent: Nintendo
- Dystrybutor: Nintendo
- Premiera: 2003
- Gatunek: Wyscigi go-kartów
- Platforma: GameCube
- Liczba graczy: 1-16 (LAN)
- Czas gry: sredni dla jednego, dlugi dla wielu graczy
- Przemoc: brak
- Karta pamieci: 3 bloki
Czy Mario Kart: Double Dash!! spelnil oczekiwania graczy? Czy jest lepszy od poprzednich czesci? Jezeli chcesz sie tego dowiedziec, zapraszam do przeczytania recenzji.
Swego czasu, jeszcze na konsoli Super Nintendo ukazal sie Super Mario Kart i byl pierwsza gra w swoim gatunku – wyscigami gokartów. Pózniej ukazalo sie wiele mniej, lub bardziej udanych klonów tej idei. Double Dash jest juz czwarta kontynuacja Super Mario Kart. Czy MKDD spelnil swoje oczekiwania? Czy jest lepszy od swoich poprzedniczek? Jak przedstawia sie na tle innych gier tego typu? W mojej recenzji postaram sie odpowiedziec na te pytania.
Do dyspozycji zostalo nam oddane (na poczatku) 16 postaci. Sa to: Mario, Luigi, Peach, Daisy, Baby Mario, Baby Luigi, Yoshi, Birdo, Koopa, Paratroopa, Bowser, Bowser Jr., Donkey Kong, Diddy Kong, Wario i Waluigi. Glówna innowacja w stosunku do poprzednich czesci jest to, ze w jednym gokarcie zasiadaja dwie postacie. Kazdy duet ma swojego speciala – bron której nie posiadaja inne postacie. I tak, mozemy laczyc moce postaci. Przykladowo, jezeli wybierzesz Mariana i Luigiego, bedziesz mial do dyspozycji tylko jeden special - Fireballe. Ale jezeli wezmiesz Mariana i Bowsera, masz do dyspozycji Fireballe i Kolczasta skorupe. Jest to przydatny patent, bo postacie nie róznia sie tylko wygladem, ale maja swoje wlasne, niepowtarzalne cechy.
Co do pojazdów, kazda postac ma swój unikalny pojazd, który nie zawsze przypomina gokart. A propos pojazdów, jeszcze jedna zmiana - postacie moga wsiadac tylko do gokartów ich wagi. Na przyklad Paratroopa (waga lekka) i Mario (waga srednia) wsiada do pojazdu hydraulika, ale odwrotnie juz nie. Moze brzmi to troche dziwnie, ale sprawdza sie w praktyce.
Na poczatku zostaly nam oddane do dyspozycji 3 puchary po 4 trasy kazdy. Co do wykonania tras, sa one bardzo podobne do tych z Mario Kart 64, ale mocno zyskaly w detale. Kazda trasa ma jakas swoja atrakcje. Na przyklad na pustyni jest ogromny wir piaskowy i gigantyczne tornado, a na Donkey Kong Mountain, ogromna armata, która wystrzela w powietrze przejezdzajace gokarty. Teraz „troszku” o trybach rozgrywki.
Dla samotnego gracza jest tylko Grand Prix – musisz ukonczyc wybrany puchar na pierwszym miejscu. Masz do wyboru trzy rozmiary silnika 50cc, 100cc i 150 cc. Wraz z nimi wzrasta szybkosc jazdy i poziom trudnosci komputerowych rywali. Drugim trybem rozgrywki dla jednego gracza jest Time Trial – po prostu przejazd trasy na czas. Dla kilku graczy jest duzo wiekszy wybór rozgrywek – Versus, czyli po prostu wyscigi z kumplem, Grand Prix, oraz Battle – którego celem jest pokonanie przeciwników na specjalnych arenach. W kazdym z trybów gry mozna grac wraz z kumplem wsiadajac do jednego gokarta! Ty kierujesz, a twój kumpel uzywa broni i wykonuje inne dodatkowe ruchy. Mozecie zmienic swoje pozycje, kiedy jednoczesnie na swoich padach nacisniecie przycisk Z. Zabawa w tym trybie jest przednia i jest glównym atutem Double Dasha. Jest jeszcze jeden tryb rozgrywki wieloosobowej – LAN. Jezeli polaczycie swoje GaCki przez Broadband Adaptera, moze sie bawic nawet 16 osób. Niestety, framerate spada wtedy z 60 do 30 klatek na sekunde. Nie wyraze opinii o trybie gry przez LAN, bo nigdy go nie próbowalem. Oprogramowanie teraz dostepne pozwala grac w MKDD nawet przez internet, ale o tym innym razem.
Grafika w grze nie jest nadzwyczajna. Jest ladnie i kolorowo, ale w postacie mozna by bylo wrzucic troche wiecej polygonów. Na szczescie gra nadrabia to dynamika – wszystko chodzi ultraszybko i ultraplynnie (w 60Hz) i nie zwalnia nawet na chwile – nawet gdy na ekranie jest 4 graczy! Co do tras nie moge sie przyczepic. Muzyka i dzwiek to kwestia gustu, jednym sie spodoba, innym nie. Sterowanie jest idealne – po prostu trzeba grac. Przycisk A odpowiada za gaz, B to hamulec i wsteczny, Y i X to uzycie broni, Z – zmiana postaci za kierownica, L i R odpowiadaja za poslizgi, z których po odpowiednim manewrowaniu galka moze wyjsc Power Slide, czyli krótka dopalka. Z czasem zaczniesz jej uzywac bardzo czesto, bo pozwala zrobic unik, dobrze wyjechac na zakrecie, a takze szybko przyspieszyc. Grywalnosc w grze jest po prostu gigantyczna, szczególnie na multiplayerze. Zywotnosc jest olbrzymia, jezeli masz z kim grac, jesli jednak nie masz partnerów, dlugosc gry bedzie duzo mniejsza.
Podsumowujac, Mario Kart Double Dash jest najlepszy z calej serii, a wszystkie inne obecne wyscigi gokartów nie dorastaja mu do piet. Kupuj smialo, jezeli szukasz rozrywki dla siebie i swoich kumpli. Jezeli nie masz z kim grac, nie bedziesz sie bawil tak fajnie, jak w towarzystwie znajomych. Musisz jednak wiedziec, ze Nintendo stworzylo jedna z najlepszych gier jakie kiedykolwiek powstaly na GameCube'a.
OCENY CZASTKOWE:
Grafika: 8+
Muzyka: 8
Grywalnosc: 9+
Zywotnosc: 9
Zalety:
+ Swietne patenty
+ Doskonaly model jazdy
+ Grywalnosc
Wady:
- Dosc krótka dla samotnego gracza
OCENA: 8+
Autor: Cube
Zródlo:mario.er.pl
|